Google ukončí web cookie

Www

Firma Google do dvoch rokov plánuje v prehliadači Chrome blokovať bežný spôsob sledovania a schvaľuje nákladné zmeny spôsobu fungovania webu, pretože sa snaží uspokojiť zvýšené nároky pre používateľov.
Gigant plánuje obmedziť pre spoločnosti poskytujúce reklamný softvér a ďalšie organizácie v pripojení súborov cookie k webom, ktorá nepoužívajú, uviedla organizácia v utorok na blogovom príspevku.Google ilustrácia.jpg
Apple urobila podobný krok  roku 2017 v svojom prehliadači Safari, ale podľa prieskumu spoločnosti Statcounter je podiel na globálnom trhu prehliadača Chrome viac ako trikrát vyšší, okolo 64 percentách.
Aj keď je dvojročný cieľ nový, oznámenie od giganta sa v tomto odvetví očakávalo niekoľko mesiacov. Finanční analytici očakávajú minimálny účinok na vlastnú reklamnú firmu, pretože zhromažďuje dáta o používateľoch mnohými inými spôsobmi.
Takmer tri desaťročia, cookies umiestnené relatívne neznámymi spoločnosťami na takmer všetky webové stránky, podporovali reklamu na internete.
Súbory cookie sú nástrojom v softvéroch, ktorý umožňuje operátorom webových stránok ukladať údaje o ľuďoch, aby napríklad mohli konkrétneho používateľa prihlásiť na webovú stránku počas viacerých dní.
Súbory však tiež poskytli nejasným predajcom softvéru, ktorého technológiu používajú prevádzkovatelia stránok, do ktorého používateľ navštevuje. Pri zdieľaní s inzerentmi umožňujú údaje predpovede o tom, ktoré reklamy by jednotlivca považoval za relevantné.Prehliadač Chrome.jpg
Používatelia a regulátori sa pýtajú, ako podniky s prístupom k údajom o prehliadaní a zdieľajú ich od príchodu. V posledných troch rokoch však porušenie dát a nové zákony o ochrane súkromia v Kalifornii a Európe vyvolali v internetových podnikoch zásadné zmeny.
Gigant uviedol, že ich nové obmedzenie nenadobudne účinnosť, kým nebudú uskutočniteľné alternatívy, ktoré gigant považuje za vhodnejšie na ochranu súkromia. Akýkoľvek významný prechod na webové technológie si vyžaduje značné investície zo strany prevádzkovateľov stránok, a zostáva nejasné, či vy obmedzenejšie dáta o ľuďoch znižovali ceny reklám online.