Ktorá diéta je ideálna práve pre Vás? To nie je tak úplne jasné

Nákupy

Ako je to vlastne so zdravým stravovaním a diétami? Každý si pod tým môže predstaviť niečo iné. Niektoré praktiky môžu byť extrémne a neúčinné, takisto nezdravé, iné naopak môžu mať istú logiku a relatívne správny smer. Aj napriek tomu na túto tému stále neexistuje priama odpoveď, ktorá by vyhovela úplne každému a bola tak aj pre každého rovnako efektívna. Takisto treba brať do úvahy odlišný metabolizmus, vek, pohlavie, ako aj to, či niekto bojuje s obezitou, má iba pár kíl nadváhu, či je štíhly a snaží sa len zostať fit.

Banány, meter, zdravé stravovanie, diéta.jpg

  • Aby sme sa však predsa len nejakou cestou vybrali tak diéta, ktorá sa vyhýba extrémom by mala zahŕňať kvalitnú stravu zloženú zo zdravých živín potrebných pre naše telo a znížiť príjem toho nepotrebného či škodlivého.

Čiže je nutné dať si pozor na neoverené a inak zvláštne diéty, ktoré tieto živiny zakazujú, čo môže mať za následok stratu energie, oslabenie svalstva, pocity malátnosti a v najhoršom prípade zdravotný kolaps. V prípade, že konzumovať odmietame, vravíme o tendencii vzniku psychickej poruchy typu anorexia či bulímia. Pravidelné stravovanie s dostatkom potrebných živín je základom každej zdravej a efektívnej diéty.

Muž so zákuskom, mladý, jesť.jpg

Skúsme sa preto pozrieť na možné riešenie, akým môže byť ketogenna dieta typická pravidelným prísunom bielkovín, respektíve proteínov a naopak znižovaním príjmu sacharidov.
Príjem bielkovín (proteínov) je dôležitý, aby naše svalstvo zostalo nepoškodené, čo viac, aby bolo v tej najlepšej kondícii. Vyhneme sa tým fyzickej slabosti a máme dostatok síl na pravidelný pohyb, ale takisto posilníme náš metabolizmus. Metabolizmus zohráva prioritnú úlohu pri spaľovaní tukov, ktorých spaľovanie bude o to efektívnejšie, čím bude v telo menej cukrov, respektíve sacharidov. Metabolizmus si následne za zdroj spaľovania určí uložené tuky a nastane proces známy ako ketóza.